Radionica "Kako komunicirati s gluhom/nagluhom osobom"
Danas je u suradnji s Udrugom gluhih i nagluhih grada Varaždina održana radionica „Kako komunicirati s gluhom/nagluhom osobom“. Naime, u 4. razredu je naš učenik Mateo Krajner koji ima oštećenje sluha te je uključen u navedenu udrugu. Potaknuti željom da naši učenici upoznaju način na koji mogu razgovarati tj. komunicirati sa svojim prijateljem iz škole, zamolili smo Udrugu gluhih i nagluhih grada Varaždina da nam održi radionicu za učenike od 1. do 4. razreda MŠ te 4. razreda PŠ. Cilj je bio upoznati učenike s pojmovima gluhe/nagluhe osobe te ih uvesti u svijet znakovnog jezika.
Znakovni jezik je sustav vizualnih znakova koji, uz pomoć posebnog oblika šake i smjera pokreta ruke tvore riječ. Učenici su vođeni prevoditeljicom Morenom te stručnom suradnicom logopedinjom Ivanom prošli kroz dvoručnu abecedu tj. svi su je odznakovali. Nakon što su se upoznali s abecedom, učenici su dobili priliku dvoručnom abecedom odznakovati svoje ime što im je odlično pošlo za rukom. Također su upoznali osnovne pojmove koji se koriste u znakovnom jeziku – 4 čarobne riječi, dobar dan, dobro jutro, mama, tata, djed, baka, sestra, brat, obitelj, škola, učitelj, učenici, razred… Osim komunikacije na znakovnom jeziku naučili smo da s Mateom možemo komunicirati i na druge načine – pisanjem na papir ili mobitel, pa čak i na dlan ruke, čitanjem s usana, dvoručnom abecedom.
Zanimljivo nam je bilo saznati da znakovni jezik nije svugdje u svijetu isti. U Hrvatskoj se koristi Hrvatski znakovni jezik, dok svaka druga država ima svoj znakovni jezik. Dobili smo i neke druge korisne savjete – ako npr. želimo dozvati Matea, potapšamo ga po ramenu, naše lice treba biti u visini Mateovih očiju te nam glava treba mirovati kada mu govorimo, rečenice trebaju biti kratke i jasne te ne moramo vikati već mu se obraćati umjerenom brzinom i glasnoćom govora. Posebnu vještinu u korištenju dvoručne abecede pokazali su učenici 4. razreda koji su Mateovi prijatelji te koji s njim svakodnevno komuniciraju. Radionica je bila zanimljiva i korisna, a svi učenici pokazali su veliko zanimanje za komunikaciju dvoručnom abecedom koju će sigurno i dalje vježbati sa svojim učiteljima. Veselimo se što se Mateo odlično snašao u našoj školi i želimo mu i dalje da bude tako veseo, a mi ostali ćemo se potruditi pružiti mu maksimalnu podršku jer upravo različitosti i učenje novih stvari nas istinski obogaćuje!
Još jednom najljepše zahvaljujem prevoditeljici Moreni i logopedinji Ivani iz Udruge gluhih i nagluhih grada Varaždina koja nam od samoga početka pruža veliku podršku!, Također moram izraziti zahvalnost i svojim učiteljima, posebice učitelju Damiru, pomoćnici Lauri te Mateovim roditeljima na odličnoj suradnji!





